Treningsopplegg: Slik løper du ei mil på under 50 minutter

Det er fire uker til det populære 10 kilometer lange Sentrumsløpet i Oslo. Vi gir deg treningsopplegget fram til start.

SISTE FINPUSS FØR SENTRUMSLØPET: Det er bare fire uker igjen til det store målet for mange tusen løpere. Vi gir deg tipsene om hvordan trene de siste ukene for å komme under timen, og under 50 minutter. Foto: Eirik Førde
SISTE FINPUSS FØR SENTRUMSLØPET: Det er bare fire uker igjen til det store målet for mange tusen løpere. Vi gir deg tipsene om hvordan trene de siste ukene for å komme under timen, og under 50 minutter.
Foto: Eirik Førde Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Det er fire uker til Sentrumsløpet den 21. april. Et mål for svært mange. I fjor fullførte hele 8831. I år venter arrangøren enda flere i Oslos gater. Vi gir deg tipsene og programmet for deg som ønsker å løpe under timen, og for deg som har mål om å komme under 50 minutter.

Marthe Katrine Myhre har selv hevdet seg godt i Sentrumsløpet, der hennes beste tid er 36.39 minutter. Hun vet derfor hva som skal til av trening og forberedelser.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer