Trukket tusen kroner ekstra fordi de skrev ei «råtten, stinkende rønne» på Tripadvisor

Hadde som policy å ta betalt for dårlige anmeldelser.

IKKE GREIT: - At tilbydere forsøker å mobbe eller true våre brukere som har hatt negative opplevelser, er stikk i strid med våre retningslinjer og det vi tror på, skriver  talsmann for Tripadvisor James Kay til Dagbladet. Skjermdump: TRIPADVISOR
IKKE GREIT: - At tilbydere forsøker å mobbe eller true våre brukere som har hatt negative opplevelser, er stikk i strid med våre retningslinjer og det vi tror på, skriver talsmann for Tripadvisor James Kay til Dagbladet. Skjermdump: TRIPADVISOR Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

• Flere reisesaker på db.no/reise.

(Dagbladet): Natta på Broadway Hotel i Blackpool i Nordvest-England imponerte ikke Tony og Jan Jenkinson nevneverdig.

Vel hjemme tok derfor paret fra Whitehaven tastaturet fatt, og beskrev hotellet som ei «råtten, stinkende rønne» på nettstedet Tripadvisor.

Det skulle vise seg å bli dyre tastetrykk. Kort tid etter belastet hotellet kredittkortet deres med 100 pund ekstra, eller drøye tusen norske kroner.

Da de tok kontakt med hotellet, fikk det beskjed av hotellsjefen at det var hotellets policy å ta betalt for dårlige anmeldelser, skriver The Telegraph.

«For hver dårlige anmeldelse på hvilken som helst nettside, vil gruppearrangøren bli belastet med 100 pund per anmeldelse.»

Klaget videre Jenkinson-paret tok kontakt med den lokale forbrukermyndigheten for å klage på behandlingen:

- Jeg har aldri sett noe liknende. Hotellets ledelse mener åpenbart at de har kommet opp med en ny måte å hindre dårlige anmeldelser på, men vi tror dette kan blir sett på som en urettferdig handelspraksis, sier områdesjef John Greenbank til den britiske avisa.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer