Ukemenyen for deg som vil ha mer ferie

Sommeren er ikke over med denne feriematen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Mandag: Trukket laks med ertepuré Vi begynner uka med å trekke en laks. Om du ikke har gjort det før, eller vil se hvordan det gjøres, klikk her. Til laksen serveres en enkel, men svært god ertepuré. I tillegg kan man koke noen poteter, ris eller kanskje couscous (som er det kjappeste).

Tirsdag: Kålpai med spekeskinke En av mine nye hverdagshelter er denne kålpaien. Den er like enkel som den er god. Dessuten er den sunn, men det skal vi ikke holde mot den. Foruten kålen er denne paien full av små biter med deilig, salt spekeskinke.

Onsdag: Couscous - for alle som liker superkjapp mat Denne oppskriften er kjapp. Superkjapp. Det tar nemlig ikke mer enn fem minutter å lage couscous (som du får kjøpt i de fleste matbutikker nå). Og så er det bare å blande inn friske grønnsaker og smaksette med litt hvitløk.

Torsdag: Kyllinggryte med chorizo En av sommerens store slagere er kyllinggryte med chorizo. Og det er ikke uten grunn: Den er lett å lage, appellerer til små og store, lett å lage til mange og kan nesten ikke bli mislykket.

Fredag: Albondigas Vi holder oss i Spania! Og vi lager albondigas, som egentlig ikke er annet enn kjøttboller, og serverer den med en kul, gul safransaus. Til dem foreslår jeg at du lager noen gode auberginer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer