VELOVERVEID: - Det er klart at jeg kjenner adrenalinet pumpe skikkelig når jeg tenker på at jeg faktisk har sagt opp jobben min, sier Emil LIndstrøm. Foto: CHRISTIAN ROTH CHRISTENSEN
VELOVERVEID: - Det er klart at jeg kjenner adrenalinet pumpe skikkelig når jeg tenker på at jeg faktisk har sagt opp jobben min, sier Emil LIndstrøm. Foto: CHRISTIAN ROTH CHRISTENSENVis mer

Vendepunktet

Vennene til Emil Lindstrøm (35) mener han er i en midtlivskrise

Selv mener han det å si opp fast jobb for å bli popstjerne i Brasil er veloverveid.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Da jeg var 18 år, sang jeg på min egen skoleavslutning. En av dem som hørte meg synge, ville presentere meg for en produsent hun kjente. Hun sa at hun var sikker på at jeg kom til å få platekontrakt. Men jeg er en eventyrer og hadde allerede bestilt en sju måneders reise til Brasil. Vi ble enige om at jeg skulle ta kontakt med produsenten når jeg kom tilbake til Norge.

Men det ble ikke sånn. Da jeg var i Brasil, ble jeg veldig syk. Så syk at jeg nesten døde.

Jeg jobbet på en brasiliansk gård fra halv fem på morgenen til sju på kvelden hver dag i en lang periode, og det var da jeg ble syk. Jeg ble sett på som «han bortskjemte, norske gutten» på gården, og sammenliknet med deres standarder jobbet jeg ikke hardt nok. De sa det ofte til meg. Jeg bestemte meg for at jeg skulle klare det livet der, jeg skulle være tøff. Det endte med at jeg var for tøff mot meg selv.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn