Cruise blir stadig mer populært, også blant nordmenn, og cruise-fansen får nå en virkelig godbit når Royal Caribbean nå lanserer sitt nye flaggskip - «Symphony of the Seas».
Skipet startet tirsdag kveld sin demo-tur med media fra hele verden om bord fra Malaga på den spanske solkysten og opp til Barcelona. Fra midten av april skal den enorme båten - det er faktisk snakk om 18 dekk her - gå på ukescruise i Middelhavet med base i Barcelona.
Det gjør den helt til oktober, da skipet flyttes til Miami i Florida og vinter-operasjoner i Karibien.
Familieprofil
- Dette er et topp moderne skip med mange innovative løsninger. Vi satser aktivt på en familie- og aktivitetsprofil. Det tror jeg er lett å se etter en runde rundt omkring på skipet, sier Simen Opsahl, Royal Caribbeans salgssjef for det nordiske markedet.
Sant nok, båten er full av barnebasseng, badeland, lekeanlegg, sklier - den drøyeste går ti etasjer ned - og aktivitetstilbud for de yngste.
Det finnes også egne familesuiter om bord.
- Jeg fikk nettopp beskjed om at den ene familiesuiten ble solgt for 85 000 dollar for en uke i juleferien, sier Opsahl.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger