Vi har kjørt Mercedes-Benz GLC 350 e

Mercedes klargjør sin ladbare hybrid-SUV, GLC 350 e, for lansering senere i år. Vi har allerede kjørt den.

LADBAR OG BILLIG: Mercedes-Benz GLC 350 e (320 hestekrefter, 560 newtonmeter og 0-100 på under 6 sekunder), kommer snart på markedet og det til særdeles hyggelige priser, faktisk har vi fra flere sikre kilder at den vil starte på godt under 600 000 kroner ... Foto: KNUT MOBERG
LADBAR OG BILLIG: Mercedes-Benz GLC 350 e (320 hestekrefter, 560 newtonmeter og 0-100 på under 6 sekunder), kommer snart på markedet og det til særdeles hyggelige priser, faktisk har vi fra flere sikre kilder at den vil starte på godt under 600 000 kroner ... Foto: KNUT MOBERG Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Mercedes-Benz lanserer i løpet av året det som er en av de heteste bilnyhetene i år. Det er SUV-en GLC, som vi nylig publiserte vår test av, som ladbar hybrid. Den har fått navnet 350 e. Som vi annonserte ved forrige anledning, fikk vi også anledning til å prøvekjøre denne.

Dette er den kraftigste og raskeste utgaven av GLC. Det er også den som ut fra de oppgitte tallene har suverent lavest forbruk og CO2-utslipp.

Vi har tidligere omtalt Mercedes C-klasse som ladbar hybrid, den rimelige C 350 e.

Det skal også, vil det vise seg, være den rimeligste av samtlige varianter som lanseres i år.

Vi henvendte oss selvsagt til importøren for å få oppgitt i det minste en omtrentlig pris, men direktør for Mercedes-Benz personbiler Norge, Johnny Kristian Danielsen — selv om han bekrefter at en pris er utarbeidet — forteller oss at han i skrivende stund ikke kan gå ut med denne da hovedkontoret i Tyskland må godkjenne den endelig. Prisen skal slippes i august, når salget også starter offisielt.

Les også: Duell mellom Lexus NX 300h og BMW X3!

Den billigste GLC Dinside erfarer imidlertid, takket være flere sammenfallende kilder i forhandlernettet, at prisen vil bli oppsiktsvekkende lav: Faktisk ned i under 560 000 kroner , noe som i praksis burde gi en pris ut til kunde på 570 000—580 000 kroner.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.