Avis-annonse
«Per» så en annonse i Aftenposten i vinter. Der sto det at folk som ville selge videre VM-billetter, angivelige sponsorbilletter, kunne melde seg. Fra oppdragsgivernes side ble store og kjente selskap trukket fram blant dem som sto bak sponsorbillettene. Det var ingen skriftlige avtaler da det hele skulle foregå «svart».
«Per» hevder han gikk rett på limpinnen og meldte seg. Det gjorde for øvrig også to andre personer. Han sa ja til å selge 220 billetter, henholdsvis til Marokko-kampen, Skottland-kampen og ikke minst til Brasil-kampen.
Kundene måtte betale minimum 500 kroner per bestilling. Prisen på en billett til Norge- Brasil var 900 kroner. Til denne kampen solgte «Per» 100 billetter. Til de øvrige kampene var prisen per billett 600 kroner.
De to utlendingene, en danske og en tysker, avtalte så at selger «Per» skulle ha ansvaret for å betale inn det samlede beløpet på 30000 kroner. På avtalt tidspunkt skulle billettene hentes av selgeren, som så skulle innkassere resten av pengene fra kundene. Fortjenesten som lokket «Per», var 60000 svarte kroner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger