SAS-kunder rammes av bonus-fiasko

800 nordmenn kastet seg over SAS' supertilbud «Fly with five». Nå har selskapet store problemer med å håndtere bonusturene.

Tilbudet «Fly with five» ble lansert i fjor: Investerte du og en venn 7500 kroner hver i en flyreise som en av partene gjennomførte i løpet av ei ukes tid, så fikk de fem tur-retur-reiser for to til alle verdenshjørner. Totalverdi: inntil 80000 kroner.

I dag kan ikke SAS Eurobonus garantere kundene at de får reise når de vil og akkurat hvor de vil.

I hele verden ble tilbudet benyttet av 3000 personer - bare i Norge deltok 800 personer. Og nå knurrer kunder som mener SAS har lovet mer enn de kan holde.

- Mengden av kunder som gjennomførte «Fly with five» var uventet stor, sier avdelingsleder for driften av SAS Eurobonus, Sonja Osnes Bergesen.

Hun ber om forståelse fra sine kunder og forsikrer alle om at de skal få sine turer:

- De vil få turene sine uansett, men kanskje ikke til ønsket tid og eksakt sted, sier hun.