Sett det før!

«Norges seriemester» er blitt til den store reprisemesteren denne sommeren. Hele 54,13% av TV2s tilbud sist uke var repriser. Også de andre kanalene flyter over av reprisestoff.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Du tror det ikke før du får sett det en gang til! Det later til å være TV2 vikarierende sommerslagord. Nå har de også sørget for å overføre sin "nye programfilosofi" til underbruket TVNorge.

Dagbladet har fingransket kanalenes sendeskjema for å finne ut hvor mange repriser seerne belemres med i sommer.

Repriseklassens versting er TV2. Hele 54,13 prosent av kanalens tilbud i uke 30 var repriser. Det var altså ikke noe parapsykologisk fenomen du var utsatt for dersom du hadde en "har jeg ikke sett dette før"-opplevelse i løpet av uka som gikk. Det er bare TV2s programavdeling som passer på å dytte inn alt de har av serierepriser nå når de tror folk ikke ser på tv.

Tirsdag: 70,2% repriser

I uke 30 viste TV2:

 48 timer og 40 minutter repriser. Det er seks timer og 57 minutter daglig. Ukesnitt andel repriser: 54,13%. Verste reprisedag: tirsdag 20. juli, med 70,2%. 48 timer og 50 minutter repriser. Det er seks timer og 58 minutter daglig. Ukesnitt andel repriser: 51,05%. Verste reprisedag: søndag 26. juli, med 74,32%.

På TV2s underbruk, TVNorge, er det ikke veldig mye bedre stilt. Kanalens programansvar ligger nå hos TV2, og kanalene har en særdeles høy reprisefrekvens til felles.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer