En friskere og saftigere finansjournalistikk

Nedtellingen er i gang! Om kort tid lanserer Aller Media et nytt nettsted for finansnyheter i Dagbladet.

Det siste året har Dagbladet vokst kraftig digitalt. Antall unike brukere på mobil er 29,6 prosent høyere enn i fjor, og antall sidevisninger på mobil har økt med hele 37,8 prosent. Dagbladet er nå nest størst blant mediene digitalt i Norge og har det siste året gått forbi både NRK og TV2 på de offisielle målingene. Hovedårsaken til veksten er en sterk satsing på nyheter — og vi opplever at stadig flere nordmenn ønsker Dagbladet som sin viktigste nyhetskilde.

Nå ønsker vi å styrke vår nyhetsdekning ytterligere. Om få måneder lanserer vi derfor et nytt nettsted om finans. Det er bare å glede seg. Dette er et stoffområde vi vet er viktig for våre lesere, og som vi ønsker å levere bedre på fremover.

Vi ønsker med dette å være et forfriskende pust i næringslivsjournalistikken. Dagbladet er en klassisk populæravis — og ingenting av det vi gjør journalistisk skal være blodfattig. I vår nye satsning skal vi følge de mektigste aktørene og selskapene tett. Vi skal være med på reisene, både suksessene og fiaskoene. Vi skal dekke de store makro-økonomiske nyhetene og forklare hvorfor de skjer. Finansstoff er ikke bare tall og regneark, det kan også være morsomt og underholdende. Vi skal i tillegg følge det rike Norges luksusliv med saker om alt fra boliger i skyhøy prisklasse til hvilke klokker det selges mest av på Aker Brygge.

Den nye redaksjonen er klar i november 2019. Vi lover dere harde nyheter, høy puls, underholdning og gode snakkiser.