PERFEKT PASSASJER: Den perfekte flypassasjeren er en mann i 30 åra, som reiser alene på ferie på økonomiklasse, ifølge en undersøkelse reisesøkesiden Skyscanner har gjennomført blant 700 kabinansatte i 85 land. Illustrasjonsfoto: COLOURBOX
PERFEKT PASSASJER: Den perfekte flypassasjeren er en mann i 30 åra, som reiser alene på ferie på økonomiklasse, ifølge en undersøkelse reisesøkesiden Skyscanner har gjennomført blant 700 kabinansatte i 85 land. Illustrasjonsfoto: COLOURBOXVis mer

Er du som denne mannen, er du den perfekte flypassasjer

Og gjett hva du gjør som irriterer de kabinansatte mest.

• Flere reisesaker på
db.no/reise.

(Dagbladet): Kabinpersonalet har talt:

Den perfekte flypassasjeren er en mann i 30 åra som reiser alene på ferie. Han er mest sannsynlig hverken kjendis eller rik, siden han flyr på økonomiklasse.

Det kommer fram i en undersøkelse reisesøkesiden Skyscanner har gjennomført blant 700 kabinansatte i 85 land.

Foretrekker økonomiklasse - Det er første gang vi har kartlagt internasjonale kabinansatte, og funnen gir oss god innsikt i hva de egentlig tenker om passasjerene, sier Skyscanners Sam Poullain i en pressemelding.

Han mener også det er interessant å se at det er menn som er de perfekte passasjerene, og mens mange av oss drømmer om å reise på business- eller første klasse, foretrekker de ansatte å jobbe på økonomi.

Ikke knips Kabinansatte møter folk fra alle samfunnslag, og ifølge Skyscanner reiser nesten tre millioner mennesker med fly hver eneste dag. Da er det kanskje ikke så rart at noen av de reisende også irriterer de som jobber om bord i flyet.

Dagbladet har tidligere skrevet at passasjerer som sparker i seteryggen er det som irriterer deg mest når du er ute og flyr.

Den beste måten å unngå at du blir sett på som en pest og en plage av de ansatte om bord, er rett og slett å ikke knipse etter betjeninga når du vil be om noe.

Ikke reis deg fra setet etter landing før fest-setebeltet-lyset er slukket heller, forresten.

Dette irriterer Her er hva kabinpersonalet synes er mest irriterende med passasjerene, ifølge undersøkelsen Skyscanner har gjennomført.
 
Passasjerer som:
1. Knipser med fingrene for å få oppmerksomhet: 26 prosent.

2. Reiser seg fra setet når flyet har landet før fest-setebeltet-lyset er slukket: 13 prosent.

3. Stapper for mye håndbagasje i bagasjehylla: 11 prosent.

4. Klager på at det ikke er plass til bagasjen i bagasjehylla: 10 prosent.

5. Snakker under sikkerhetsdemonstrasjonen: 9 prosent.

6. Spør etter ekstra tepper og puter: 8 prosent.

7. Stapper søppel i setelomma: 7 prosent.

8. Spør etter et annet måltid enn det som er på menyen: 6 prosent.

9. Trykker på serviceknappen for å klage på temperaturen: 6 prosent.

10. Må ha et spesielt merke på drikkevarene: 4 prosent.